יניב גבריאל מסביר - אילו סוגי ניכויים של מס קיימים

 סוגי ניכויי המס הקיימים שכדאי להכיר.

יניב גבריאל מסביר על סוגי ניכויי המס והסוגים שלהם.

ישנם סוגים רבים של ניכויי מס שיכולים לעזור לך לחסוך כסף. חשוב לדעת לאיזה מהם אתה זכאי כדי שלא תצטרך לשלם יותר ממה שאתה צריך להיות.



ניכויים הם דרך עבור משלמי המסים להפחית את ההכנסה החייבת שלהם לפני שהם מגישים מסים למס הכנסה. הם יכולים להפחית את חשבון המס שלך על ידי הפחתת ההכנסה החייבת שלך, או על ידי תביעת פריטים שאחרת היו ניתנים לניכוי מלא או חלקי מההכנסה החייבת שלהם. ישנם שלושה סוגים שונים של ניכויים: ניכויים מפורטים, ניכוי סטנדרטי ופטורים אישיים.

פטורים אישיים מאפשרים ליחידים ולזוגות נשואים המגישים הגשה משותפים לנכות מספר מסוים של תלויים מסך הכנסתם החייבת לפני חישוב חשבון המס שלהם.

ניכויי מס הם דרך עבור אנשים להפחית את סכום המסים שהם משלמים. ניתן להשתמש בהם בדרכים שונות, כגון הפחתת ההכנסה החייבת שלך, הגדלת התרומות שלך לצדקה או הפחתת חבות המס שלך.

ישנם שני סוגים של ניכויים במס: ניכוי מס ואינו ניכוי מס. ניכויים בניכוי מס הם בדרך כלל הוצאות שאתה לוקח על מנת להתפרנס ומפחיתות את הסכום שאתה חייב לממשלה. ניכויים שאינם ניתנים לניכוי מס הם הוצאות שאינן מפחיתות את מה שאתה חייב לממשלה (כגון ריבית על הלוואות סטודנטים).

הנחות מס הן דרך נחמדה לחסוך כסף ולהפחית מסים. להלן סוגי ניכויי המס הזמינים.

להלן סוגי הנחות המס הזמינים:

  • ניכוי מס עבור תרומות לצדקה;

  • ניכוי מס בגין הוצאות רפואיות;

  • ניכוי מס בגין ריבית הלוואת סטודנטים;

  • ניכוי מס בגין הוצאות לימוד.

מהו ניכוי מס?

ניכוי מס הוא הפחתה בסכום המס שאתה נדרש לשלם. ניתן לעשות זאת באמצעות תביעת פריט כהוצאה הניתנת לניכוי. 

ניכוי הוא סכום שאתה יכול להפחית מההכנסה החייבת שלך בעת חישוב ההכנסה החייבת שלך. ניכוי מפחית את סך ההכנסה שעליכם לשלם מסים, כך שזה כמו לקבל כסף בחזרה מהממשלה.

מס הכנסה מספק רשימה של מה מתאים לניכוי מס ובכמה הוא יפחית את המסים.

ניכוי מס הוא הפחתה בסכום ההכנסה החייבת שלך. לרוב מדובר בסכום כספי שניתן להחסיר מההכנסה עבור הוצאות ספציפיות.

ניכויי מס ידועים גם בשם זיכוי מס, שהם הטבות לא כספיות. סוגים אלו של ניכויים ניתנים לרוב לאנשים שיש להם סוגים מסוימים של הוצאות שהם לא יכולים לנכות מהכנסתם החייבת במס. דוגמאות כוללות את ניכוי הריבית על המשכנתא והניכוי הסטנדרטי לנישומים בודדים.

ניכוי מס היא הוצאה מותרת שמקטינה את ההכנסה החייבת שלך, אך היא יכולה להיות הטבה כספית או לא כספית. זה נקרא גם זיכוי מס, שאינו כסף כמו ניכוי אלא נותן לאנשים פטור ממיסים על הוצאות או פריטים מסוימים שהם לא יכולים לנכות מהכנסתם החייבת.

הכותב : עו"ד יניב גבריאל - מומחה מוביל בתחום דיני עבודה, מרצה בכיר במכללה למיסים ולחשבונאות בעל וותק וניסיון מעל שני עשורים בתחומים פיננסים כלכליים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

החשיבות של רואה חשבון בכל ארגון

יניב גבריאל מסביר על החשיבות של זכויות עובדים

יניב גבריאל - מייסד המכללה למיסים ולחשבונאות